Dnes zdarma, zítra za peníze - nabídka, která se neodmítá

14.04.2020

Odolávali jsme tomu s přítelkyní dlouho, a to i přes to, že se na nás valily reklamy, které se nás snažily neúnavně lákat. Slevové akce nebo zkušební členství až na měsíc zdarma s možností ukončit jej bez jakékoliv sankce kdykoliv na konci zkušebního období. My byli vytrvalí a rozhodnutí nenechat se vlákat do jejich sítí. Ani zkušenosti našich přátel, kteří si začali ve chvíli, kdy přibyla česká lokalizace a víc obsahu s českým dabingem, tyto služby ve velkém pořizovat, nás nedokázaly zlomit. Teď už je asi většině z vás jasné, že řeč je o streamovacích službách.

Změna přišla se současnou situací, kdy musíme, tak jako všichni, trávit většinu času zavření doma. Občas jsme už začali přemýšlet, jestli to náhodou nezkusit. Pak přišel zlom. Zjistil jsem, že jedna z předních českých zpravodajských aplikací, jejíž měsíční premium verzi si platím, nabídla ve svých bonusech měsíc členství v aplikaci HBO Go zdarma. Spolu s týdnem, který HBO Go v té době nabízelo, měl tedy člověk vyzkoušet 5 týdnů členství naprosto zdarma. V tu chvíli jsem si řekl, že tohle už nejde nechat bez odezvy. Mému rozhodnutí asi pomohlo i to, že jsem v tu dobu moc chtěl vidět druhou řadu seriálu Nebe s.r.o. - doba temna, která nebyla nikde jinde k sehnání. Ihned jsem navštívil Google play, aplikaci si stáhl a provedl registraci s tím, že na konci zkušební doby členství zruším. Všechno bylo připraveno a tak jsme se s přítelkyní dali do "objevování Ameriky".

Do té doby jsem v oblasti streamovacích služeb měl zkušenosti jenom se službou Youtube Music. HBO Go je sice zaměřená, na rozdíl od Youtube Music, na seriály a filmy, ale čekal jsem, že jinak je princip stejný. V tom jsem se nemýlil, ale aplikace mě stejně na první dojem zaujala. Člověk má na jednom místě pohromadě přístup k obrovskému množství seriálů a filmů. Většina z nich má český dabing, což mě mile překvapilo. Ty, které český dabing nemají, mají alespoň české titulky. S titulky většinou problém nemám, a to ani s anglickými. Občas mě ale popadne záchvat lenosti a tak jsem rád, že můžu poslouchat český dabing a nemusím se starat o čtení titulků.

Na domovské stránce máte možnost pokračovat ve sledování svého rozkoukaného seriálu. Nemusíte tedy hledat, kterým dílem jste skončili.                    (zdroj: hbogo.cz) 

Předtím jsem zastával názor, že na internetu je spousta jiných možností, než omezené sledování seriálů a filmů - jen v rámci jedné streamovací služby. HBO Go vám ale svojí nabídku hezky poskládá, doporučuje a pravidelně přidává nový obsah. Zdaleka nejde jen o novinky. Do nabídky začleňuje i starší produkci, která člověka do té doby míjela nebo na ní už zapomněl a rád si ji připomene opětovným zhlédnutím.

Oceňuji taky funkci "pokračovat ve sledování", kdy člověk už na domovské stránce najde rozkoukané seriály a přichystaný díl, který je právě na řadě. O to víc se tahle funkce hodí v aplikaci HBO Go pro Playstation 4, kde je psaní textu na herním ovladači zdlouhavější než na počítačové klávesnici nebo na telefonu. Nejde nezmínit "zákeřnou" funkci u přehrávání seriálů. Tou je automatické pokračování v přehrávání, kdy vám, pokud to nestopnete, aplikace začne, po skončení jednoho dílu, přehrávat další díl. Z jedné plánované epizody se tak může snadno stát několikahodinový maraton.

                                                                                          (zdroj: hbogo.cz)

Momentálně jsem za půlkou svého zkušebního členství a tuším, že loučení s HBO Go nebude tak snadné, jak jsem si na začátku myslel. Chtěl bych si ale udělat srovnání s ještě známější streamovací službou Netflix, a proto, minimálně po dobu testování konkurenční aplikace, HBO Go za několik dní opustím. I Netflix nabízí možnost si členství nejdřív bezplatně vyzkoušet. Streamovací služba Netflix v posledních letech vydává jeden kvalitní seriál za druhým, příkladem za všechny jsou mí oblíbení Narcos, kteří se na začátku letošního roku dočkali už 4. série. Věřím proto, že i tam najdu velkou spoustu zajímavých seriálů a filmů. I u něj tedy jde čekat velké množství obsahu ke zhlédnutí.

Aplikace HBO Go nasadila laťku mého očekávání hodně vysoko, takže jsem zvědavý, jestli aplikace Netflix dokáže držet krok. Osobně věřím, že to tak bude, ale nebudu předbíhat. Čas se krátí a za několik dní už se můžu vrhnout do srovnání. To, která, z těchto dvou streamovacích služeb je, alespoň podle mého názoru, lepší, vám napíšu v některém ze svých dalších článků.


© 2020 Osobní blog BlogMattindex / Martin Hrubeš. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky