Je banka jen o bankéřích? 10 otázek o práci v back office společnosti Raiffeisenbank, a.s.

05.05.2020

Nedávno se mi poštěstilo dostat se mezi elitu České republiky v hokejovém simulátoru NHL20. V první české e-sport hokejové lize jsem, jako reprezentant jednoho z klubů české Extraligy ledního hokeje (HC Olomouc), od února do dubna odehrál základní část ligy. V průběhu ní jsme s týmovým parťákem dokonce měli to štěstí poskytnout rozhovor pro zpravodajský server Hokej.cz (rozhovor si můžete přečíst ZDE). To byla, alespoň pokud mě paměť neklame, moje první zkušenost s poskytováním interview.

Rozhodně musím říct, že to byla velká zábava, a neměl bych vůbec problém poskytovat rozhovory častěji. Zároveň mě ale napadlo, jaké to asi je z druhé strany? Příprava na rozhovor a samotné jeho vedení, během něhož se redaktor dozví spoustu zajímavostí ze života "zpovídaného", případně i rady a tipy v oboru, ve kterém "zpovídaný" působí. To přece musí být zábava ne?

Řekl jsem si, že si to musím vyzkoušet. S kým ale můj první rozhovor udělám? První na ráně byla přítelkyně, takže neměla šanci se mému pokusu vyhnout. A jaké bylo téma našeho interview?

Přítelkyně pracuje v back office společnosti Raiffeisenbank, a.s., což je samo o sobě zajímavé téma. Pro spoustu z nás jde o neznámý pojem. Mnozí si totiž pod slovem banka představí jen usmívajícího se bankéře na pobočce, který se nám snaží, více či méně nápadně, vnutit produkty a služby, které banka nabízí. Co však už jako klienti nevidíme, je rozsáhlý systém podpory v podobě back office oddělení banky, které za ním stojí a bez kterého by se v dnešní době bankéř neobešel, ať je sebelepší.

V rozhovoru jsem se proto zaměřil na deset otázek ohledně toho, jaké to je pracovat v back office společnosti Raiffeisenbank, a.s. a co taková práce vlastně obnáší.

Jak jsi se dostala k práci v back office Raiffeisenbank, a.s? Má tahle práce nějakou návaznost na obor, který jsi studovala?

Mám vystudovanou sociologii a andragogiku a po škole jsem chvíli dělala v HR (pozn. human resources - personální oddělení). Bohužel to úplně nedopadlo, a když jsem hledala novou práci, brala jsem víceméně všechno, co se aspoň nějak dotýkalo administrativy. Tam jsem také narazila na výběrové řízení v "Raifce".

Na jaké pozici v bance působíš?

Momentálně pracuji jako Securities support specialist. Ale když jsem nastupovala, tak jsem vlastně vůbec nevěděla, co tato pozice obnáší.

Při pohledu na název to nejspíš není jasné ani čtenáři. Jak bys název pozice přeložila do češtiny a co je její náplní?

Dělám podporu obchodů s cennými papíry. Konkrétně se zaměřuji na obchody s fondy. Kromě toho ještě řeším různé požadavky klientů, ale všechno se to víceméně týká cenných papírů.

Jste podporou poboček po celé republice nebo jen pro určitou část republiky?

Oddělení - Securities, ve kterém pracuji, je podporou pro celou ČR. Back office však Raiffeisenbank, a.s. má ve více městech republiky.

A jak to vypadá na tvém pracovišti? Máš vlastní kancelář?

Pracuji v open space, Je nás tam asi třicet a i přes počáteční obavy jsem si nakonec docela rychle zvykla.

Vyhovuje ti open space prostor? Není občas náročné se na svou práci soustředit, například když někdo jiný zrovna telefonuje?

Někdy je to horší, zejména u hlasitých lidí, kteří telefonují v momentě, kdy se snažíš soustředit nebo taky telefonuješ. Nejhorší jsou situace, kdy člověka v telefonu sotva slyšíš a kolegové opravdu hlasitě telefonují nebo diskutují. To pak už pomůže jenom ucpat si jedno ucho (směje se).

A jací jsou bankéři, se kterými jsi nejspíš v častém telefonickém kontaktu? Chovají se po telefonu mile?

Většinou jsou moc milí a kamarádští. Skoro s nikým jsem nikdy neměla problém, ani v případě, kdy jsem jim například sdělila, že nemají vyplněné potřebné dokumenty, a tudíž klienta museli znovu volat na pobočku.

Jaký je Raiffeisenbank, a.s. zaměstnavatel? Zajímá se o spokojenost a osobní růst svých zaměstnanců?

Mám zatím jen pozitivní zkušenost, takže "Raifku" jako zaměstnavatele doporučuju. Nevím, jak to dělají, ale umí si vybrat správné lidi, a proto na pracovišti panuje přátelská atmosféra.


A pokud se člověk chce rozvíjet, je spousta možností, které mu k tomu tato banka jako zaměstnavatel nabízí.

Využíváš i některé z produktů Raiffeisenbank, a.s.?

Ano. Založila jsem si běžný účet, kreditní kartu a spořící účet. Nebudu lhát, jako zaměstnanec mám výhodnější produkty, a proto by byla škoda je nevyužít. Zatím jsem se vším spokojená. Dokonce když jsem všechny karty ztratila, jejich blokace a následné vyřízení nových proběhlo velmi rychle a hladce.

Nakonec ještě otázka k aktuální situaci. Poradila si Raiffeisenbank, a.s. s koronavirovou krizí? Jak se změnil tvůj pracovní režim oproti předchozímu stavu?

Myslím si, že banka reagovala velmi rychle. Již koncem února se objevily první dezinfekce. Kdo mohl na homeffice, ten šel. Bankéři na pobočkách podávají zpětnou vazbu o dostatku dezinfekce i roušek a náš generální ředitel každý pátek vydává video, kde nás informuje o situaci banky.

Já momentálně pracuji z domu. Mám však úplně stejný režim jako na pracovišti, takže až na to, že se s nikým nevidím, se pro mě nic významně nezměnilo. Jenom doufám, že kolegy ještě poznám, až se tam zase jednou sejdeme. :)


© 2020 Osobní blog BlogMattindex / Martin Hrubeš. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky